Deze fastfoodketens brengen je nu in het geheim meer in rekening
25 Apr 2021
Het afgelopen jaar heeft u het waarschijnlijk interessant gevonden om op te merken hoeveel restaurants zich hebben ingezet om u op nieuwe manieren van dienst te zijn. (Zelfs Hooters past zich aan.) Maar niet zo snel, zegt een nieuw rapport: sommige van je favoriete restaurants hebben je kosten in rekening gebracht voor een bepaalde dienst die je portemonnee op een heimelijke manier raakt. Dit zijn de fastfoodrestaurants die je recentelijk misschien hebben getroffen.
APPLE INC.
AAPL
▼ 134.16 -0.16 -0.12% CONSTELLATION BRANDS, INC.
STZ
▼ 239.27 -1,31 -0,54% TESLA, INC.
TSLA
▲ 736,71 +7,31 + 1,00% AMAZON.COM, INC.
AMZN
▲ 3,341,90 +1,02 + 0,03%
Of je het concept van' het nieuwe normaal 'nu veracht of niet erg vindt, de waarheid is dat het een deel van je heeft gemaakt meest betaalbare eetkeuzes duurder - veel. Restaurant Business rapporteert over een toenemend fenomeen: veel snelbedieningsrestaurants (dat wil zeggen grotendeels fastfoodrestaurants) en bezorgdiensten brengen u kosten in rekening voor het gemak, zelfs als u het nog niet hebt gemerkt. "Ketens met beperkte dienstverlening hebben hun prijzen het afgelopen jaar met 6,5% verhoogd, volgens de meest recente federale gegevens", meldt de site. Ze voegen eraan toe dat kostenstructuren fastfood-plaatsen een voordeel hebben gegeven ten opzichte van restaurants met een ruimere bediening, aangezien de historisch relatief lage prijzen van fastfood enige buffer mogelijk maakten om de marges te vergroten.
GERELATEERD: 108 meest populaire frisdranken gerangschikt Door hoe giftig ze zijn
Wat is de impact? Uit het rapport: "Een typische fastfoodmaaltijd voor een gezin van vier die een van de belangrijkste bezorgapps van derden gebruikt, kost nu ongeveer gelijk aan een maaltijd bij een bar-en-grillketen, inclusief fooien in beide gevallen." Steil, ja ... maar duidelijk de moeite waard, in de ogen van velen. Naast bezorgkosten, realiseren fastfoodbedrijven zich 'dat ze prijzen kunnen betalen voor de eenvoud van het gebruik van hun restaurants', omdat beperkte service in de vorm van een drive-thru in 2020 een voorkeursmethode voor het ophalen van eten werd in plaats van wat sommigen van onze cultuur jarenlang gezien als een luie keuze. En, zeggen sommige veteranen in de fastfoodsector, veel fastfoodproducten zijn zo'n favoriet bij fans dat klanten bereid zijn om die uitgaven te betalen, alleen maar omdat het verlangen wint. Zoals een voormalige franchise-eigenaar van McDonald's zei: "Als je van een Big Mac houdt, hou je van een Big Mac."
Naar verluidt hebben merken als McDonald's, Chipotle en Jersey Mike's prijsverhogingen doorgevoerd of zijn er momenteel naar kosten dekken, met de minimumloonstijging die in het verschiet ligt als een extra reden. Ondertussen, zeggen sommige insiders, hebben fastfoodbedrijven de afgelopen decennia zoveel tijd besteed aan het op de markt brengen van menu-items van $ 1 en andere "waarde" -opties, maar COVID heeft een grote verschuiving in het landschap veroorzaakt.
De behoefte aan drive -thru of contactloos ophalen heeft veel klanten met meer geld voor het eerst in een generatie teruggebracht naar fastfood, waardoor restaurants waarschijnlijk blijven wedijveren om de "gemaks" -klant op een manier die het concept van fastfoodwaarde zou kunnen overschaduwen.
Ontdek wat de beste regionale fastfoodketen in Amerika is, volgens een nieuwe enquête, en meld je aan voor Eat This, Not That! nieuwsbrief.
Lees het originele artikel over Eat This, Not That!