Fastfoodketens bieden contante bonussen, verhogingen en onderwijsvoordelen om voldoende werknemers aan te nemen
24 Apr 2021
- Restaurants hebben moeite om mensen aan te nemen omdat COVID-beperkingen zijn opgeheven.
- Ketens houden wervingsevenementen, voegen extra voordelen toe en, in sommige gevallen, de lonen verhogen.
- Bijna de helft van de restaurants zegt 'ernstig onderbezet' te zijn.
- Bekijk meer verhalen op de bedrijfspagina van Insider.
Restaurant ketens introduceren nieuwe voordelen om werknemers in dienst te nemen, aangezien COVID-beperkingen worden opgeheven en het bedrijf weer op gang komt.
Maar veel bedrijven hebben moeite om werknemers te vinden, dus introduceren ze extra prikkels om werknemers aan te trekken om mee om te gaan. de job boom. Zelfs sollicitanten binnen krijgen was in sommige gevallen een strijd, dus sommige ketens wenden zich tot grootschalige wervingsevenementen om groepen kandidaten tegelijk te screenen.
IHOP organiseert een "National Recruiting Day" om enkele van de 10.000 vacatures te vullen, en Taco Bell organiseerde deze week wervingsfeesten in 2.000 Amerikaanse winkels om 5.000 werknemers in dienst te nemen. De keten heeft zelfs potentiële werknemers geïnterviewd vanuit hun auto.
McDonald's wil 25.000 werknemers aannemen in Texas en 8.000 in Tennessee, terwijl Whataburger 50.000 nieuwe werknemers wil aannemen. Zelfs werknemers zover krijgen dat ze solliciteren en naar een sollicitatiegesprek komen, blijkt moeilijk. Een McDonald's uit Florida betaalt kandidaten $ 50 alleen voor een sollicitatiegesprek en zelfs dat levert niet genoeg sollicitanten op, meldde Insider eerder.
Lees meer: deze 13 bezorgbedrijven dagen Instacart uit voor dominantie van de $ 100 miljard
Als deze evenementen kandidaten kunnen krijgen, hopen restauranteigenaren dat nieuwe voordelen hen ertoe kunnen brengen de baan ook daadwerkelijk aan te nemen.
Taco Bell heeft onlangs de voordelen voor managers uitgebreid door extra voordelen toe te voegen. vakantietijd, ouderschapsverlof en uitkeringen bij tijdelijke arbeidsongeschiktheid. Whataburger maakte een soortgelijke stap door alle managers te promoveren tot "operationele partner" en de salarissen te verhogen tot minstens $ 100.000. Chipotle breidt de mogelijkheden voor schuldenvrije diploma's voor werknemers uit met landbouw-, culinaire en hospitality-programma's.
Andere restaurants vertrouwen op andere prikkels, zoals mensen via sms laten solliciteren. Blake Casper, de franchisenemer van McDonald's die interviewkandidaten $ 50 betaalde, vertelde Insider dat hij enig succes had gehad met het ondertekenen van bonussen en verwijzingsprogramma's.
Sommige eigenaren overwegen de lonen te verhogen, wat nodig kan zijn om werknemers terug te trekken in servicebanen. Casper vertelde Insider dat hij momenteel $ 12 betaalt, $ 3 boven het minimumloon in Florida, maar hij overweegt het startloon te verhogen tot $ 13.
40% van de restaurants zegt dat ze onderbezet zijn, en 80% zegt dat ze houden er wordt altijd minstens één wervingsrol gepost, meldde QSR Magazine. Vooral back-of-house-functies zijn moeilijk in te huren, vertelden managers het tijdschrift, omdat de bestellingen voor curbside en to-go zijn toegenomen en de vraag naar die plekken is toegenomen. Sinds de pandemie vorig jaar begon, hebben exploitanten het kookloon met gemiddeld 18% verhoogd.
Sommige arbeiders die vroeg in de pandemie werden verlof of ontslagen, zullen misschien nooit meer terugkeren naar fastfood en klantenservice. De VS voegden in maart 280.000 banen toe in de vrijetijds- en horecabranche, volgens gegevens van de arbeidsafdeling, maar voldeden nog steeds niet aan de wervingsbehoeften van restaurants, hotels en fastfoodketens.
Restaurants en bars blijven 1,8 miljoen banen - of 15% - onder het pre-pandemische niveau, en veel bedrijven zeggen dat ze te kampen hebben met een tekort aan sollicitanten voor een aantal openstaande vacatures.
"Ik denk niet dat zoiets ooit is gebeurd. Iedereen ter wereld neemt tegelijkertijd personeel aan", vertelde Katie Button, chef-kok en eigenaar van twee restaurants in North Carolina, aan The New York Times. Chef-kok Hugh Acheson zei dat meer dan 300 lange kookopeningen die in februari werden gepost, twee maanden later nog steeds open waren.
"Het is momenteel een perfecte storm", zei Casper.
Heb je een verhaal over een winkel- of restaurantketen? E-mail deze verslaggever op mmeisenzahl@businessinsider.com.
Lees het originele artikel op Business Insider