Van toiletpapier tot luiers, hier is een hoop huishoudelijke nietjes die op het punt staan ​​duurder te worden

23 Apr 2021

Van toiletpapier tot luiers, hier is een hoop huishoudelijke nietjes die op het punt staan ​​duurder te worden

  • Verschillende bedrijven, waaronder Procter & Gamble en General Mills, hebben prijsstijgingen aangekondigd.
  • De betrokken goederen omvatten papierproducten en babyverzorgingsartikelen.
  • De prijzen van cola-producten en koffie zullen waarschijnlijk stijgen omdat vertragingen in de haven de toeleveringsketen beknellen.
  • Zie meer verhalen op de bedrijfspagina van Insider.

Veel huishoudelijke artikelen worden duurder omdat bedrijven als Procter & Gamble en General Mills prijsstijgingen aankondigen om tekorten en stijgende verzendkosten te bestrijden.

Tijdens de winstoproep over het derde kwartaal deze week zei P&G dat het was begonnen het verhogen van de prijzen van sommige van zijn goederen, waaronder babyverzorgingsproducten en producten voor damesverzorging en luiers voor volwassenen van zijn merken zoals Pampers, Tampax en Always.

"Het exacte bedrag van de prijsverhoging zal variëren per merk en submerk in het bereik van middelhoge tot hoge eencijferige percentages en zal medio september van kracht worden ", aldus P&G in een verklaring.

{img 1}

Enkele van de belangrijkste concurrenten van P&G, waaronder Kimberly-Clark, hebben vergelijkbare prijsverhogingen aangekondigd. In maart zei Kimberly-Clark dat het de prijzen van topproducten zoals Scott-toiletpapier en Huggies-luiers zou verhogen.

General Mills 'chief financial officer, Kofi Bruce, zei tijdens de winstoproep van het bedrijf in maart dat dit het geval was. plannen om zijn prijzen te verhogen om de stijgende grondstofkosten te compenseren aangezien zijn marges bleven dalen. Hoewel het bedrijf niet specificeerde welke producten zouden worden beïnvloed, omvat het merkenassortiment van General Mills de producten Cheerios, Chex, Betty Crocker en Pillsbury.

Maandag vertelde James Quincey, CEO van Coca-Cola, aan CNBC dat de bedrijf was van plan zijn prijzen voor het eerst in meer dan drie jaar te verhogen. Quincey heeft de producten niet gespecificeerd die hierdoor zouden worden beïnvloed.

Quincey zei dat Coca-Cola van plan was om de prijsstijgingen "intelligent door te voeren, door na te denken over de manier waarop we verpakkingsgroottes gebruiken en echt de prijzen voor consumenten te optimaliseren".

De koffieprijzen zullen ook omhoog schieten. Peet's en J.M. Smucker, het merk achter Folgers en Dunkin 'coffee, hebben gezegd dat ze te maken hebben met stijgende kosten. Reuters meldde dat de vertragingen in de haven in februari de koffieprijzen naar het hoogste niveau in meer dan een jaar hebben geduwd.

J.M. Smucker verhoogde in augustus ook de prijs van zijn Jif-pindakaasproducten.

Veel van deze bedrijven zeiden dat de verkoop in het laatste kwartaal was blijven stijgen, zelfs ten opzichte van het voorgaande jaar, toen sommige mensen producten aan het opslaan waren bij het begin van de pandemie. Hoewel een toename van de vraag alleen maar positief kan zijn voor bedrijven, overtreft de vraag het aanbod en drijft de prijs van sommige goederen op.

De belangstelling van de consument neemt toe omdat de producten steeds moeilijker te verkrijgen zijn vanwege een verzending -containertekort en havencongestie.

Gegevens uit maart van de Consumer Price Index van het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics gaven aan dat naarmate de vaccinatiegraad stijgt, de prijzen stijgen. De consumentenprijzen zijn in 2021 gestegen ten opzichte van vorig jaar met het hoogste tempo in drie jaar.

Hoewel de benzineprijs sterk is gestegen, zijn de kosten van voedsel, huurauto's en hotels ook hoger geworden. .

Voor producten van de merken van topbedrijven zoals P&G zullen mensen waarschijnlijk hoge prijzen zien bij de supermarkt, omdat de vraag toeneemt naar het optimisme van het vaccin en de havencongestie geen tekenen van opruiming vertoont.

Lees het originele artikel over Business Insider